joi, 22 ianuarie 2009

Joi...Adevărul


Ei bine, încă o zi de joi în care mă trezesc dis de dimineţă pentru a-mi lua cartea de la "Adevarul". Deja vânzătoarea de la taraba cu ziare din colţul strazii mă cunoaşte, nu pentru că aş cumpăra ziare în fiecare dimineaţă. Mă cunoaşte pentru simplu motiv că în fiecare joi mă duc să îmi iau cartea deja orpită, pusă bine de ochii curioşilor, sau a celor care nu sunt trecuţi pe lista dumneaei de favoriţi. Vă întrebaţi probabil cine sunt cei trecuţi pe această lista, ei bine toţi cei care plătesc mai mult pentru a achiziţiona cartea. Se poate spune mai simplu, cei care o mituiesc pentru a primi cartea pe sub mână. Ştiu că nu-i frumos, dar am recurs la această startegie în momentul în care mi-am dat seama că doar aşa o să pot avea cărţile.
De admirat iniţiativa celor de la acest cotidian să ne ofere nouă cititorilor cărţi la preţ acceptabil. Nu s-au gândit că vor avea un tiraj aşa de mare, iar cărţile se vor da"pe sub mâna" ca în perioada comunistă, sau că se vor forma cozi interminabile de la ora 5 dimineaţa, ca în perioada în care părinţii mei stateau la coadă pentru a lua lapte.
Mă întreb dacă cei care cumpără aceste cărţi le citesc sau doar le pun în bibliotecă şi le uită acolo. M-aş bucura să ştiu că românii mai citesc şi altceva în afara ziarelor proaste. Trebuie să recunosc că nu am avut timp să le citesc pe toate, unele sunt deja citite, iar pe celelalte le voi citi în viitorul apropiat.
Lectură plăcută!

Niciun comentariu: