miercuri, 18 martie 2009

Parte ... de carte


Cotidianele romanesti se pare ca au o noua startegie de marketing,adica ofera cititorilor carti la preturi foarte bune. Ziarele castiga noi cititori, adica bani, dar cititorul castiga mult mai mult.

Catea reprezinta o punte magica catre o lume misterioasa in care totul este posibil. Cu fiecare fila "savurata" descoperi o alta lume, se deschid noi orizonturi.Te atrage, te captiveaza si nu te mai lasa sa o parasesti. E ca un drog, dar nu unul nociv, ci unul care face numai bine, e atat de dulce.
Cu fiecare carte pe care o citesti te simti un alt om, un om mai bun, cu o cultura putin mai bogata.

"Ai carte, ai parte!" asa spune un proverb din batrani. Adevar garaieste el, dar din pacate tot mai putini tineri se gandesc sa mai deschida o carte, sa ii dezlege tainele, misterul.
Dupa Cotidianul si Adevarul a venit randul Jurnalului National sa ne ofere o colectie de literatura romaneasca.

"Trăim într-o lume cu o mie de posibilităţi sau niciuna.
O lume în care am ajuns să uitam cine suntem.
Trebuie sa începem să redescoperim ce-i al nostru: valorile, tradiţia, cărţile cu care am crescut, care trebuie sa fie în fiecare casă, pe care trebuie să le dam mai departe.
Nu uita niciodată asta."
Marius Tuca

Tuca are dreptate cand spune ca uitam cine suntem. Uitam pentru ca suntem mult prea ocupati sa facem bani. Ne lasam copiii sa adoarma la tv, nu avem timp sa le citim povesti nemuritoare. Sunt mai importante jocurile pe calculator decat cartile.
Eu am inceput sa imi cumpar tot mai multe carti. Recunosc nu cumpar ziarele decat pentru carti. Pe unele dintre ele le-am citit deja, imprumutate de la prieteni, biblioteci, iar pe celelalte urmeaza sa la citesc.
Cartea mi se pare o investitie, cu siguranta o sa le insuflu dargostea pentru carte copiilor mei, atunci cand o sa-i am.

Daca ne-am aminti macar pentru o clipa serile copilariei cand citeam povesti la gura sobei, cand zanele si prinii erau aievea am reusi sa fim mai buni. Am lasa banii pe un loc secund acolo unde le e locul si ne-am bucura de viata.

Niciun comentariu: